صیادانی گیلانی تورهایشان را از خزر بیرون کشیدند

شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۱ بازدید

صیادانی گیلانی تورهایشان را از خزر بیرون کشیدند
با اتمام مهلت صید ماهیان استخوانی از خزر ، صیادان گیلان تورها و ادوات صیادی شان را تا نیمه فصل پاییز و فصل صیدی دیگر جمع کردند.
مدیرکل شیلات گیلان گفت : موعد صید ماهیان استخوانی در گیلان که معمولا از 20 مهر تا 15 فروردین است، امسال به دلیل شرایط آب و هوایی و کمبود صید، دو بار در استان تمدید شد و در ساعت 24 دیشب خاتمه یافت.
اسحاق شعبانی اظهار کرد : صیادان گیلان در این مدت بالغ بر سه هزار و 250 تن ماهی شامل بیش از دو هزار و 560 تن ماهی سفید با 73 درصد سهم صید ، بیش از 600 تن ماهی کفال با بیش از 23 درصد سهم صید و سایر گونه ها از دریا صید کردند .

وی خاطرنشان کرد : با این میزان صید حدود 685 میلیارد ریال در آمد نصیب حدود چهار هزار صیاد گیلانی شد .

شعبانی علت تمدید دو مرحله ای مهلت صید ماهیان استخوانی از خزر در گیلان را کمک به معیشت صیادان با توجه به غیراقتصادی بودن صید و شرایط آب و هوایی و پایین بودن دمای آب رودخانه ها و عدم رسیدگی ماهیان برای تخم ریزی عنوان کرد .

حدود چهار هزار صیاد گیلان در قالب 51 شرکت تعاونی صید پره در حدود 300 کیلومتر نوار ساحلی استان به شغل ماهیگیری اشتغال داشتند.

مهلت صید ماهیان استخوانی در گیلان به طور معمول از نیمه مهرماه تا نیمه فروردین است که امسال با توجه به شرایط تا 28 فروردین تمدید شد.
منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید