مقابله اندونزي با ماهيگيري غيرقانوني در آبهاي اين کشور

پنج‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۸ بازدید

مقابله اندونزي با ماهيگيري غيرقانوني در آبهاي اين کشور
مقامات اندونزی در راستای تلاش برای مبارزه با ماهیگیری غیرقانونی تاکنون 41 فروند قایق ماهیگیری را در مناطق مختلف مجمع الجزایر این کشور غرق کرده اند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، مقامات اندونزی در مناطق ساحلی مختلف این کشور قایق های ماهیگیری غیر قانونی را در ملا عام غرق کردند و به اعماق دریا فرستادند.
شماری از این قایق ها متعلق به چین ، ویتنام ، تایلند و فیلیپین بودند که با استفاده از دینامیت منفجر شدند.
مقامات جاکارتا در راستای اجرای سیاست توقیف و نابودی قایق های ماهیگیری غیر قانونی تا حدودی سبب تحریک و خشم کشورهای همسایه شده اند.
سوسی پوجیاستوتی وزیر شیلات اندونزی گفت quotation mark بدون ادامه مبارزه با فعالیت قایق های ماهیگیری غیر قانونی نمی توان امنیت برای ماهیگیران محلی و بومی ایجاد کرد. quotation mark
براساس گزارش ها یک قایق ماهیگیری چینی درسال 2009 به دلیل اقدام به ماهیگیری غیر قانونی در منطقه ازاد اقتصادی اندونزی در ابهای دریای چین جنوبی غرق شد.
جوکو ویدو رئیس جمهور اندونزی با توجبه به سود سرشار از منابع دریایی در مناطق جنوب شرقی اسیا ، رویکرد سرسختانه ای در مقابله با ماهیگیران غیر قانونی در این مناطق اتخاذ کرده است.
از اینرو، مسئولان اندونزیایی تاکنون قایق های توقیف شده فراوانی از کشورهای مالزی، تایلند، ویتنام، پاپوا گینه نو و فیلیپین را در ملا عام نابود کرده اند.
مقامات جاکارتا همچنین معتقدند قایق های غیر قانونی ماهیگیری به دلیل استفاده مخرب و گسترده از مواد منفجره خسارات زیادی به محیط زیست این کشور وارد کرده اند.
وی ابراز امیدواری کرد افزایش درآمد شیلات در اندونزی بتواند سبب رشد اقتصادی این کشور شود.
منبع: واحد مرکزی خبر

دیدگاه خود را بیان کنید