تعاونی صیادان سقز سالانه یک میلیون و 600 هزار بچه ماهی پرورش می دهد

پنج‌شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۳ بازدید

تعاونی صیادان سقز سالانه یک میلیون و 600 هزار بچه ماهی پرورش می دهد
مدیر جهاد کشاورزی سقز گفت: تعاونی صیادان این شهرستان سالانه یک میلیون و 600 هزار قطعه بچه ماهی در مجتمع های پرورش ماهیان گرمابی این شهرستان پرورش می دهد.
محمد پیشداد در برنامه رها سازی بچه ماهی در دریاچه سد شهید کاظمی افزود: این بچه ماهی ها از خانواده کپور، آمور ، فیتو فاک و بیگ هد هستند که بعد از اینکه از وزن 10 گرم به حدود 50 گرم رسیدند رهاسازی می شوند.
وی هدف از اجرای این برنامه را افزایش تولید پروتئین و بهبود تغذیه مردم، افزایش درآمد و اشتغال، کاهش فصل بیکاری و ایجاد زمینه های لازم برای سرمایه گذاری در صنایع جانبی برشمرد.
او اضافه کرد: کار پرورش ماهی های گرم آبی در این شهرستان توسط تعاونی صیادان در 14 استخر یک هکتاری و 3 استخر نیم هکتاری در روستای 'گردیگلان' واقع در بخش مرکزی انجام می شود.

پیشداد اظهار کرد: بچه ماهیان رها سازی شده در استخرهای این روستا پس از 4 ماه نگهداری به محل سد شهید کاظمی انتقال داده می شود تا در هنگام صید، منبع درآمدی برای 300صیاد این شهرستان باشند.

وی با اشاره به ظرفیت مناسب شیلات سقز ادامه داد: رودخانه های چم ، سنته، آدنان، ساروق، سیمینه رود و سد شهید کاظمی با ذخیره بیش از 550 میلیون متر مکعب و تعداد زیادی چشمه و چاه های عمیق و نیمه عمیق بستر بسیار مناسبی برای تولید و پرورش آبزیان در این شهرستان است که با اتمام سد چراغ ویس ظرفیت ها در این عرصه، بیشتر خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی سقز در ادامه با عنوان اینکه تعاونی صیادان شهرستان سقز از سال 74 تاسیس شده است بزرگترین مشکل این تعاونی را بحث بیمه آنان به دلیل فعالیت شش ماهه در سال برشمرد.

سقز در 190 کیلومتری شمال غربی سنندج واقع شده است
منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید