برگزاري روز حفاظت محيط زيست دريايي با حضور ابتکار

یک‌شنبه ۵ مهر ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۴ بازدید
برگزاري روز حفاظت محيط زيست دريايي با حضور ابتکار
مراسم روز دریانوردی، ایمنی و حفاظت محیط زیست دریایی با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد.
در این مراسم که در چهارمین روز هفته دریانوردی برگزار شد خانم ابتکار در سخنانی بر افزایش کمی مناطق حفاظت شده ساحلی در کنار افزایش شاخص‌های کیفی این بخش تاکید کرد و گفت: باید برای مدیریت دریاها، یک برنامه ریزی جدی فرابخشی جامع و آینده نگر صورت گیرد که خوشبختانه در برنامه ششم توسعه به این موضوع توجه شده است.
وی افزود: زنگ خطر برای دریاها به صدا درآمده و مناسبت‌هایی مثل گرامیداشت هفته ملی دریانوردی فرصتی است تا در زمینه بهره‌برداری از دریاها، مدیریت سواحل و دریاها، مقابله با ورود فاضلاب‌ها و پساب‌ها به دریاها و آلایندگی ناشی از تردد داخل دریاها تجدیدنظر کنیم.
ابتکار گفت: باید تلاش کنیم برای مدیریت دریاها در کنوانسیون ‌های مختلف مثل کنوانسیون کویت، کنوانسیون تهران، کنوانسیون لندن و پروتکل‌های منطقه‌ای حضور موثری داشته باشیم

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: اگر دریاها آسیب ببینند در عرصه‌های گردشگری و شیلات لطماتی پیش می‌آید و به طور کلی آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی به دنبال خواهد داشت.
ابتکار بر اهمیت استفاده بهینه و هدفمند از خدمات دریایی و کسب در آمد برای کشور تاکید کرد و گفت: در اقیانوس هند غربی فقط خدمات اکوسیستمی دریا سالانه بالغ بر 25 میلیارد دلار تخمین زده شده است که شامل خدمات مختلف شیلات، مرجان‌ها و گونه‌های مختلف آبزی است.
وی افزود: اگر برای خلیج فارس نیز در مورد خدمات آن ارزیابی صورت گیرد خدمات بسیاری برای آن تخمین زده می‌شود.
در این مراسم از پژوهشگران، خبرنگاران، عکاس و مستندساز دریایی ،پیشکسوتان و فعالان محیط زیست دریایی با اعطای هدایایی قدردانی شد.

منبع: واحد مرکزی خبر

دیدگاه خود را بیان کنید