پرمیکس‎ها، پلی‎ویتامین‎هایی برای ماهی‎ها

دوشنبه ۶ مهر ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۱ بازدید
پرمیکس‎ها، پلی‎ویتامین‎هایی برای ماهی‎ها
معاون اداره‌کل شیلات لرستان گفت: پرمیکس‎های معدنی بر پایه‌ی ماکروالمان‎ها، رشد قزل‎آلا را بین 5 تا 10 درصد افزایش می‎دهند.

مهندس مهرداد مرادی اظهار کرد: بر اثر تغذیه‌ی نامتعادل عمدتاً از نظر مواد معدنی و ویتامین‎ها مقاومت جانوران هم‌چنین ماهی‎ها به میزان قابل توجهی کاهش می‎یابد.

وی خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی آنها حساسیت بیشتری در برابر بیماری‎ها پیدا می‎کنند. اختلال در تغذیه از لحاظ مواد معدنی - ویتامینی به اختلال عمیق و کلی در متابولیسم منجر می‎شود

مرادی ادامه داد: در شرایط فعلی توسعه‌ی پرورش ماهی مشخص شده که اکثر ماهی‎ها نیازمند مجموعه‎ای از افزودنی‎ها شامل املاح و ویتامین‎ها هستند که استفاده آنها به‌صورت جداگانه فاقد کارآیی لازم خواهد بود.

معاون اداره‌کل شیلات لرستان اظهار کرد: پرمیکس‎ها پلی‎ویتامینی با کارآیی مناسب برای گروه‎های مختلف سنی قزل‎آلا و ماهی آزاد بوده که تأمین‌کننده نیازهای این ماهیان در حد مطلوب هستند و در این راستا تهیه و تنظیم شده‎اند.

وی یادآور شد: در ترکیب پرمیکس‎های معدنی غالباً کلسیم، فسفر، آهن، روی، مس، منگنز، کبالت، ید و به ندرت مولیبدن و منیزیم به کار می‎روند. البته اغلب نمک‎های این عناصر مورد استفاده قرار می‎گیرند.

مرادی خاطرنشان کرد: وارد کردن کمپلکس میکروالمان‎ها به غذای ماهیان قزل‎آلا تأثیر خوبی بر رشد و وضعیت فیزیولوژیک آنها به جا می‎گذارد. پرمیکس‎های معدنی بر پایه‌ی ماکروالمان‎ها، رشد قزل‎آلا را بین 5 تا 10 درصد افزایش می‎دهند. این پدیده به‌واسطه‌ی بهبود اشتها و افزایش مقدار غذای خورده شده اتفاق می‎افتد. بیش‎ترین تأثیر پرمیکس‎ها در بچه ماهیان مشاهده می‎شود.

منبع: ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید