لزوم حمایت دولت برای خریداری از ماشین‌آلات فرآوری آبزیان

پنج‌شنبه ۶ آبان ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۶۵ بازدید
لزوم حمایت دولت برای خریداری از ماشین‌آلات فرآوری آبزیان

مدیرعامل اتحادیه ماهیان کیلکای مازندران گفت: ماشین‌آلات فرآوری آبزیان بسیار گران است و لازم است تا حمایت‌های لازم در این مورد صورت گیرد

مهرداد قلی‌پور در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: روش و جایگاه صیدی که در استان انجام می‌شود 70 سال پیش در روسیه کنار گذاشته شد و این امر باید با امکانات و تکنولوژی روز انجام شود.

مدیرعامل اتحادیه ماهیان کیلکای مازندران بهره‌برداری پایدار از دریای خزر را مهم دانست و تاکید کرد: با وجود دریای خزر و آب‌های عمیق این دریا و چهار فصل بودن نسبت به کشور‌های دیگر شرایط بهتری داریم.

وی با بیان اینکه صیادان مازندرانی 30 سال تجربه و آگاهی دارند و اگر غافل بمانیم بحران دهه 80 به‌وجود می‌آید، خاطر نشان کرد: صیادان کیلکا و پره سطح آگاهی بالایی دارند و حتی یک ماه زودتر از زمان رسیدگی جنسی ماهی، صید را تعطیل می‌کنند اما در استان‌ها و کشور‌های دیگر این موضوع رعایت نمی‌شود.

قلی‌پور با اشاره به بحث پرورش ماهی در قفس افزود: بحث پرورش ماهی در قفس که اخیرا مطرح شده صید ماهی پره‌ای 6 ماه و کیلکا چهار ماه تعطیل شد، انتظار ما این است تا ماهیان بومی در قفس پرورش یابند و باید در بازاریابی این موضوع هم توجه جدی صورت گیرد.

وی ادامه داد: نگذاریم تا مشکلات ما به بحران تبدیل شود به ویژه در بحث کیلکا که برای دولت 120 میلیارد تومان بار مالی داشته است.

مدیرعامل اتحادیه کیلکای مازندران مشکلات این صنایع را بهبود فرآیند آبزیان و تبیین راهکارها برای بازارهای هدف صادرات و نیازمندی‌های آنها عنوان کرد و افزود: هزینه تولید در کشور ما بالاست و باید با شناسایی و اولویت‌بندی به شرکت‌های صادر کننده در دادن تسهیلات کم‌بهره توجه ویژه‌ای شود.

وی صدور مجوز و آزمایش‌های زمان‌بر را از دیگر مسائل صنعت آبزیان دانست و یادآور شد: ماشین‌آلات در زمینه فر‌آوری آبزیان بسیار گران بوده و لازم است تا حمایت‌های لازم در این زمینه صورت گیرد

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید