روند صید و صیادی در پره های صیادی رودسر مطلوب است

شنبه ۸ آبان ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۶۶ بازدید
روند صید و صیادی در پره های صیادی رودسر مطلوب است

شرایط صید ماهیان استخوانی دریای خزر در پره های صیادی رودسر حکایت از وضعیت مناسب صید را می دهد چرا که انبوه ماهیان استخوانی در بازار ماهی رودسر موید این موضوع است

صید ماهیان استخوانی دریای خزر امسال سه روز زودتر از سال گذشته در پره های صیادی گیلان شروع شده که همه چیز نوید روشنی را از افزایش صید نشان می دهد.
گزارشی از وضعیت بازار ماهی فروشان رودسر این موضوع را در ذهن مردم تداعی می کند که امسال سال خوبی در زمینه افزایش صید ماهی داریم .
یکی از فروشندگان ماهی در بازار ماهی رودسر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت :وضعیت عرضه ماهی طی روزهای اخیر خوب شده به طوری که به وفور شاهد عرضه ماهی در بازار ماهی فروشان رودسر هستیم و البته قیمت آن هم تا حدودی مناسب است

اسماعیل قرائتی فر افزود : اگر شرایط جوی اجازه دهد مطمئنم امسال سال خوبی برای صید و صیادی خواهد بود و ما هم از این طریق به خوبی امرار معاش خواهیم کرد.
به گفته وی ،هم اکنون هر کیلو کفال به تناسب ریز ، متوسط و درشت در بازار ماهی فروشان رودسر به ترتیب 150 ،250 و 450هزار ریال به فروش می رود و استقبال مردم هم خوب است اما بیشتر خریداران شهرستانی هستند.
یکی دیگر از فروشندگان ماهی در بازار ماهی رودسر در تکمیل صحبت همکارش گفت : قیمت ماهی امسال نسبت به سال گذشته کمی افزایش یافته اما این قضیه به امر عرضه و تقاضا بستگی دارد.
یکی از صیادان در بازار ماهی رودسر به مشکلات پیش رو صیادان اشاره و بیان کرد :مهم ترین مشکل ما این است که در سال تنها 6 ماه مشمول بیمه هستیم .
وی افزود : اگر شغل صیادی جزو مشاغل سخت لحاظ شود خیلی از مشکلات ما بر طرف می شود.
اما رییس هیات مدیره بازار بزرگ ماهی فروشان رودسر نداشتن بازار ماهی را عمده مشکلات ماهی فروشان ذکر کرد.
اسماعیل اصغر زاده رودسری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود :اگر این پروژه احداث شود بسیاری از مشکلات اعم از بهداشت ،ترافیک و نیز مشکلات اعضای شرکت حل خواهد شد.
وی با تاکید بر این که تحقق این امر نیاز به حمایت مسئولان دارد تصریح کرد :انتظار ما بر این است که ادامه و تکمیل این پروژه هر چه سریعتر اجرایی شود.
اصغر زاده رودسری ادامه داد :حدود پنج سال است ساخت این پروژه متوقف شده و متاسفانه هیچگونه تلاشی در جهت خواسته های به حق جامعه صیادی منطقه صورت نگرفته است.
رییس هیات مدیره بازار بزرگ ماهی فروشان رودسر در ادامه با ابراز امیدواری از وضعیت صید امسال در این شهرستان افزود :امیدواریم صید امسال وضعیت پارسال را که 54 درصد کاهش داشت جبران شود .
وی یاد آور شد : پروژه بازار ماهی فروشان رودسر در زمینی به مساحت حدود سه هزار و 800 متر مربع در کمر بندی رودسر میدان امام رضا (ع) از سال 88 آغاز شده تنها 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
به گفته وی ،به دلیل نبود تسهیلات روند ساخت پروژه متوقف شده که تسریع در روند ادامه پروژه همواره مورد تاکید ماست.
رییس اداره شیلات رودسر هم روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ،از صید 20 تن انواع ماهیان استخوانی از آغاز فصل صید تاکنون در این شهرستان خبر داد.
علی اکبر قربان نیا افزود : از این میزان صید 70 درصد آن کفال ، 20 درصد ماهی سفید و 10 درصد آن از سایر گونه ها بوده است .
به گفته وی ،این میزان صید از سوی 12 شرکت تعاونی پره صیادی و با مشارکت یک هزار صیاد صورت گرفته است.
فصل صید ماهیان استخوانی دریای خزر امسال از هفدهم مهر ماه آغاز شده و تا بیستم فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت.
شهرستان رودسر 45کیلومتر نوار ساحلی دارد

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید