پرورش خيار دريايي در چابهار

شنبه ۷ آذر ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۶ بازدید

پرورش خيار دريايي در چابهار
پرورش خیار دریایی با همکاری سرمایه‌گذاران چینی در چابهار در حال انجام است
نخستین جلسه هم اندیشی درخصوص تسهیل سرمایه گذاری آبزی پروران و تعیین تکلیف اراضی مستعد پرورش میگو با حضور مدیرکل واگذاری اراضی سازمان اراضی کشور و جمعی از سرمایه گذاران حوزه آبزی پروری در شیلات استان سیستان وبلوچستان برگزار شد.
گلشنی سرپرست اداره کل شیلات استان سیستان و بلوچستان ،گزارشی از ظرفیتهای آبزی پروری مانند پرورش میگو، جلبک، خیار دریایی، پرورش ماهیان دریایی در قفس و تاثیر آن در امنیت و اشتغال منطقه ارائه کرد و از مدیرکل واگذاری اراضی کشور خواست با تعیین تکلیف و واگذاری اراضی مستعد پرورش آبزیان به سرمایه گذاران سبب دلگرمی و اطمینان خاطر آنها شود.
وی همچنین به طرحها و پروژه های بزرگ و در حال انجام شیلاتی در منطقه مانند پرورش خیار دریایی با همکاری سرمایه گذاران چینی و پرورش ماهیان دریایی در قفس اشاره کرده و گفت: تا 20 آذر ، قفس ها به آب اندخته می شود.
گلشنی با توجه به نگاهی که مسئولان کشوری ،استانی و شهرستانی به توسعه این پروژه ها دارند و همگرایی که بین مسئولان دستگاههای مختلف و سرمایه گذاران ایجاد شده است ، اظهار امیدواری کرد که توسعه سواحل مکران که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز است هرچه زودتر عملیاتی شود
منبع: واحد مرکزی خبر

دیدگاه خود را بیان کنید