هدف گذاری سالانه 400 تن ماهی در ذخیره آب اراضی کشاورزی ایلام

سه‌شنبه ۱ دی ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۶ بازدید
هدف گذاری سالانه 400 تن ماهی در ذخیره آب اراضی کشاورزی ایلام

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: بر اساس برنامه ریزی های به عمل آمده پیش بینی و تلاش می شود در طول سال 400 تن انواع ماهی در ذخیره آب کشاورزی در استان توسط مدیریت شیلات با ارزش ریالی 40 میلیارد ریال تولید شود.

فتح الله سلیمانی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در حال حاضر 130 طرح 2 منظوره کشاورزی در ایلام در حال اجراست که این طرح ها شامل پرورش تلفیقی ماهی در مزارع کشاورزی یا استخرهای ذخیره آب اراضی کشاورزی است.
وی هدف از اجرای طرح های تلفیقی پرورش ماهی را افزایش بهینه بهره وری از منابع آب کشاورزی، افزایش درآمد کشاورزان، ارتقای سرانه مصرف آبزیان در نقاط مختلف استان به ویژه مناطق روستایی و دور افتاده اعلام کرد

سلیمانی افزود: مدیریت شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان همه ساله در قالب برنامه های ترویجی اقدام به رهاسازی تعداد زیادی بچه ماهی در استخرهای ذخیره آب اراضی کشاورزی می کند و برخی از این طرح های تلفیقی نیز توسط خود کشاورزان و بهره برداران صورت می گیرد.
وی محدودیت در پرداخت اعتبارات عمرانی برای افزایش و توسعه طرح های عمرانی و نیز عدم تخصیص به موقع تسهیلات بانکی در استان را از مهمترین و عمده ترین مشکلات اجرای طرح ها و پروژه های پرورش آبزیان در استان خواند.
سلیمانی با بیان اینکه سرانه مصرف ماهی در استان 6.8 کیلوگرم است، گفت: با توجه به پایین بودن سطح مصرف آبزیان در بین خانواده های ایلامی هدف و نگاه اصلی شیلات افزایش سرانه مصرف ماهی در داخل استان است

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید