افزایش 600 تنی شیلات استان کرمان در سال‌جاری

سه‌شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۴ بازدید
افزایش 600 تنی شیلات استان کرمان در سال‌جاری
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: در بحث شیلات امسال 600 تن افزایش تولید داشته‌ایم هم‌چنین نخستین مرکز پرورش ماهیان خاویاری در استان کرمان راه‌اندازی شده است
عباس سعیدی پیش از ظهر امروز(سه‌شنبه 13 بهمن‌ماه) در دیدار استاندار کرمان با اعضای این سازمان اظهار کرد: تولید آبزیان استان کرمان در راستای سیاست‌های اقتصادی مقاومتی به میزان 4800 تن برای یک دوره پنج ساله برنامه‌ریزی شده است که برای 800 نفر نیز به‌صورت مستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.

وی افزود: پارسال، میزان تولید آبزیان استان 1170 تن بود که امسال این تولید به 1570 تن رسیده است

سعیدی با اشاره به این‌که وظیفه ما فراهم کردن زیرساخت‌های کشاورزی است، گفت: خوشبختانه در ماهان در حوزه پرورش آبزیان ظرف مدت پنج ماه با سرمایه‌گذاری 30 میلیون تومانی، 70 میلیون تومان درآمد حاصل شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان تصریح کرد: هم‌چنین تولید ماهیان خاویاری در نرماشیر با موفقیت پیش می‌رود اما برای تولید 350 تن ماهی به حدود هفت میلیارد تومان تسهیلات و 100 میلیون تومان تملک دارایی نیاز است.

وی گفت: در زمینه توسعه و پرورش آبزیان آب شور(آرتیما) هدف‌گذاری ما هشت تن تا برنامه ششم است، ضمن این‌که توسعه، تکثیر و پرورش ماهیان زینتی نیز یک میلیون و 270 هزار قطعه در برنامه ششم می‌باشد.

سعیدی یادآور شد: در بحث شیلات امسال 600 تن افزایش تولید داشته‌ایم ضمن این‌که نخستین مرکز پرورش ماهیان خاویاری در استان کرمان در ماهان راه‌اندازی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با اشاره به مشکلات پیش‌روی خود خاطرنشان کرد: مشکلات قانونی ناشی از فقدان اختیارات، ممنوعیت ورود گونه ماهی تیلاپیا به عرصه آبزی‌پروری استان، مشکلات مالی، ساختار اداری و تشکیلات از مشکلات این سازمان محسوب می‌شوند ضمن این‌که کمتر از 10 درصد اراضی کشاورزی استان کرمان دارای سند هستند.

وی سپس گفت: خوشبختانه ما موفق شده‌ایم در زمینه تولید و پرورش ماهی آرتیما به میزان سه تن در منطقه نوق رفسنجان، رتبه نخست را در کشور بدست آوریم.

سعیدی یادآور شد: طرح کاهش ضایعات سرانه آرد استان کرمان مد نظر جهاد کشاورزی استان قرار دارد که برای اجرای این طرح 2/2 میلیارد تومان اعتبار نیاز است و در نتیجه آن سالانه 45 میلیارد تومان صرفه‌جویی انجام می‌شود

منبع : ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید