سرانه مصرف ماهی در کشور پایین است

چهار‌شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۶۰ بازدید
سرانه مصرف ماهی در کشور پایین است
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه سرانه مصرف ماهی در کشور مناسب نیست ، گفت: بخش خصوصی برای توسعه طرح پرورش ماهی در قفس وارد عمل شوند
ناصرعاشوری قلعه رودخانی درباره توسعه پرورش ماهی در قفس ، خاطر نشان کرد: پروش ماهی در قفس فرصت صید را بطور مستقیم در اختیار صیاد قرار می دهد زیرا ماهیان در فضای تحت کنترل پروش می یابند و صیاد به سادگی محصول را از قفس برداشت و سپس بسته بندی و به مقاصد تجاری صادر می کند.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ماهی در سفره غذایی ما جایگاه مناسبی ندارد، تصریح کرد: سرانه مصرف ماهی در برخی از کشورهای اروپایی 7 برابر مصرف داخلی کشورمان است زیرا ماهی جز مواد غذایی بسیار سالم ما به شمار می آید.

وی ادامه داد: شرکتهای تعاونی و بخش خصوصی باید برای پرورش صید تقویت شوند تا تولید افزایش پیدا کند و این در حالی است که با افزایش تولید بازار ماهی به سادگی با عرضه و تقاضا تنظیم می شود.

عاشوری قلعه رودخانی،افزود: افزایش تولید ماهی عاملی است که نرخ ماهی را در راستای عرضه وتقاضا تنظیم می کند بنابراین تولید کننده می تواند با حاشیه سود مناسب محصول خود را بفروش برساند تا علاوه بر تولید کننده مصرف کننده نیز ماهی را با نرخ مناسب خریداری کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه افزایش آبزیان دریایی با توسعه قفس های پرورش ماهی امکان پذیر است ، گفت: ما باید به جای رها کردن ماهی در دریای بی کران با احداث قفسهای پرورش ماهی مانع از صید ماهی داخلی توسط صیادان خارجی شویم.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، مدیرعامل اتحادیه سراسری ماهیان سردآبی کشور خبر داد:

تولید ۳۰۰ هزار تن قزل‌آلا، در صورت ایجاد بازار ثابت صادراتی/ واگذاری تمامی اختیارات صادرات ماهیان سردآبی به اتحادیه

اگر بازارهای ثابت صادراتی در اختیار تولیدکنندگان ایرانی قرار گیرد، توان تولید ۳۰۰ هزار تن قزل‌آلا وجود دارد

منبع : خانه ملت

دیدگاه خود را بیان کنید