مجوز میگو باعث اشتغال زایی در هندیجان

سه‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۷ بازدید
مجوز میگو باعث اشتغال زایی در هندیجان
مجوز میگو باعث اشتغال زایی در هندیجان می شود

امام‌جمعه هندیجان گفت: هندیجان باوجود رودخانه زهره بهترین مکان برای پرورش آبزیان است ولی مسئولان مجوز نمی‌دهند اگر این کار صورت گیرد هزاران نفر مشغول به کار خواهند شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی شمیل پور افزود: مسلمانان نمی‌خواهند حج تحریم شود و جمهوری اسلامی به دنبال عزت، افتخار و امنیت حجاج است اما آل سعود نمی‌خواهد مسلمین در حج دعای کمیل برگزار کنند.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره بر اجرای احکام اسلامی تأکید کرده و هرگز مانع اجرای حدود الهی نشده و نخواهد شد ولی کسانی که ادعای خادم حرمین شریفین رادارند راه مسلمین را برای اجرای مناسک واجب حج بستند و این سد عن سبیل الله است

امام‌جمعه هندیجان در خصوص مشکلات صیادان افزود: مشکل صیادان باید اساسی و ریشه‌ای حل شود. بارها به دریابان، اداره شیلات و مسئولان مربوطه اعلام کردیم که آیا شما به صیادان مجوز داده‌اید که آن‌ها نگرفته باشند؟ اگر مجوز به صیادان داده‌اید ولی آن‌ها از شما نگرفته‌اند آن موقع شما حق‌دارید.

شمیل پور گفت: برخی مسئولین شهرهای کشور مجوز پرورش میگو به مکانی داده‌اند که اصلاً دریا و محیط دریایی ندارد، کوهستانی و صعب‌العبور‌است ولی به شهرستان هندیجان که از نظر استراتژیکی محل پرورش میگو است مجوز نمی‌دهند و این جای تعجب است.

وی افزود: هندیجان باوجود رودخانه زهره بهترین مکان برای پرورش آبزیان است ولی مجوز نمی‌دهند اگر این کار صورت گیرد هزاران نفر مشغول به کار خواهند شد

منبع : باشگاه خبرنگاران

دیدگاه خود را بیان کنید