تولید ماهی قزل آلا درکهگیلویه وبویراحمد به 14 هزار تن افزایش می یابد

پنج‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۶۷ بازدید
تولید ماهی قزل آلا درکهگیلویه وبویراحمد به 14 هزار تن افزایش می یابد

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با برنامه ریزی های انجام شده و بازگرداندن واحدهای تعطیل به چرخه تولید میزان تولید ماهی قزل آلا در سطح استان تا 14هزارو 500 تن افزایش خواهد یافت.

کورش یزدان پناه روز پنجشنبه با بیان اینکه از مجموع 202 مزرعه پرورش ماهی قزل آلا در استان 172 مزرعه فعال است افزود: تلاش می شود با بازگرداندن تعدادی دیگر از مزارع ماهی به چرخه تولید این میزان در سال جاری افزایش یابد.
وی اظهارکرد: سال گذشته 126 هزار تن ماهی قزل آلا در کشور تولید شد که از این مقدار 13 هزار تن در کهگیلویه وبویراحمد بوده است.

یزدان پناه با بیان اینکه میزان تولید ماهی قزال آلا در سال 94 نسبت به مدت مشابه سال 93 سه هزار تن افزایش داشته است تصریح کرد: فعالیت مجدد 40 مزرعه پرورش ماهی تعطیل شده احداث و راه اندازی مزارع جدید پرورش ماهی در سال گذشته از جمله دلایل این افزایش بوده است.
وی بیان کرد: سرزمین کهگیلویه وبویراحمد وجود چشمه ها و زدوخانه های پرآب وداشتن ظرفیت طرحهای پروز ماهی تا یک هزار تن در سال از شرایط مناسبی برای توسعه آبزی پروری برخوردار است.
یزدان پناه عنوان کرد: در مناطق گرمسیری ماهیان گرم آبی و در مناطق سردسیری قزل آلا ظرفیت مناسبی برای توسعه و درآمد زایی در این راستا است.
کهگیلویه و بویراحمد یکی از قطب های تولید ماهی قزل آلا در کشور است به طوری که حدود 1.6 درصد تولید ماهیان سردآبی جهان و 10 درصد تولید ماهیان سردآبی کشور را تامین می کند.
به گفته مسئولان میزان سرانه مصرف ماهی در استان هم اکنون پنج و نیم کیلوگرم است که پیش بینی می شود در افق 1404 میزان سرانه مصرف ماهی در این استان به بیش از 10 کیلوگرم برسد.
از 270 هزار هکتار زمینهای کهگیلویه وبویراحمد حدود 70هزار هکتار آبی است

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید