سالانه 1600 تن ماهی در بروجرد تولید می‎شود

شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۵ بازدید
سالانه 1600 تن ماهی در بروجرد تولید می‎شود

مدیرکل شیلات لرستان گفت: در حال حاضر حدود 500 مزرعه پرورش ماهی در این استان وجود دارد و اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم این صنعت آمار 13 هزار نفری را نشان می‎دهد

کیارش بیرانوند در جلسه ستاد سرمایه‎گذاری و کارآفرینی این شهرستان اظهار کرد: در تولید ماهیان گرمابی به ازای هر 3 تن و در تولید ماهیان سردآبی به ازای هر 5 تن یک شغل ایجاد می‌شود.

وی عنوان کرد: شرایط پر آبی استان لرستان و طول دو هزار و 450 کیلومتری رودخانه‎های این استان پتانسیل‎های خوبی برای فعالیت در حوزه شیلات و آبزی پروری در این استان به شمار می‎روند

مدیر کل شیلات لرستان با اشاره به وجود 3 مجتمع تولید ماهی در لرستان خاطر نشان کرد: 3 مجتمع تکمیل شده دیگر با ظرفیتی بالغ بر 3 هزار تن آماده واگذاری است، همچنین یک مجتمع تولید ماهیان گرمابی با ظرفیت یکهزار تن در این استان فعال است.

بیرانوند میزان تولید سالانه ماهی در شهرستان بروجرد را 1600 تن خواند و بیان کرد: 230 نفر به صورت مستقیم در صنعت آبزی پروری در این شهرستان مشغول به کار هستند، همچنین 10 مزرعه پرورش ماهی با ظرفیت 400 تن در این شهرستان در حال ساخت است.

وی از فعالیت دو مرکز تکثیر با ظرفیت تولید 8 میلیون قطعه بچه ماهی در سال در بروجرد خبر و ادامه داد: چند واحد ماهیان زینتی با ظرفیت 350 هزار قطعه و دو کارخانه تولید خوراک آبزیان نیز در شهرستان بروجرد در حال فعالیت هستند.

این مسئول تاکید کرد: استان لرستان با تولید سالانه 146 میلیون بچه ماهی رتبه نخست کشور را از آن خود کرده است، همچنین لرستان در بین استان‎های غیر ساحلی رتبه اول آبزی‎پروری را به خود اختصاص داده است.

بیرانوند در بخش دیگری از سخنان خود گفت: فعالیت در حوزه پرورش ماهیان زینتی به اهرم اشتغالزایی در برخی استان‎های کشور تبدیل شده است، بنابراین با ایجاد واحدهای کوچک ماهیان زینتی در بروجرد می‎توان درآمدزایی خوبی را تعریف کرد.

وی نصب استخرهای جدید گالوانیزه در کنار چاه های کشاورزی، رودخانه ها و چشمه ها را از دیگر اهرم‎های تولید انبوه ماهی در بروجرد و لرستان برشمرد و اظهار کرد: تولید و پرورش گونه‎های جدید نظیر زالو با استفاده از حجم اندک آب فعالیت زودبازده و درآمدزای دیگری با ماهیت اشتغالزایی است

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید