حمایت سازمان شیلات از واحدهای تولید بچه ماهی خاوریاری

یک‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۶۷ بازدید
حمایت سازمان شیلات از واحدهای تولید بچه ماهی خاوریاری
مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: سازمان شیلات کشور از واحدهای تولید بچه ماهی خاویاری حمایت می‌کند.

ایرج رحمانی اظهار کرد: جایگاه ماهیان خاویاری در محافل شیلاتی و بیولوژی جهان، از اهمیت و ارزش بالایی برخوردار است.

وی با تأکید براینکه یکی از چند عامل مهم در افزایش تولید ماهیان خاوریاری؛ تامین بچه ماهی است، خاطرنشان کرد: درسال گذشته 21.3 تُن گوشت خاویار در 4 واحد پرورشی در سطح دو شهرستان قزوین و بوئین‌زهرا تولید شد، همچنین از یک واحد فعال پرورشی در شهرستان قزوین 8 کیلو و 900 گرم خاویار استحصال شده است.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: از آنجا که طی سالیان اخیر عوامل متعددی همچون ورود انواع آلودگی‌ها به دریای خزر، صید بی رویه قاچاق، از بین رفتن زیستگاه‌های طبیعی تخم‌ریزی و بسیاری از فاکتورهای سوء دیگر سبب کاهش ذخایر این آبزیان گرانقدر باستانی شده و مسئولان جهت حفاظت از این امر به تکاپوی دوچندان پرداخته‌اند.

وی، اجرای پروژه‌های متعدد تحقیقاتی، احیاءو بازسازی ذخایر، همچنین پرورش در آب‌های داخلی را از جمله اقدامات در راستای حفاظت از آبزیان در استان و کشور ذکر کرد.

رحمانی ابراز امیدواری کرد: با برنامه‌ریزی مناسب و به‌کارگیری روش‌های نوین بتوان در سال‌های آینده به توسعه آبزی‌پروری در آب‌های داخلی درزمینه پرورش ماهیان خاویاری دست‌ یافت

منبع : ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید