242میلیارد ریال جذب ایجاد زیرساخت ها در مجتمع میگوی گمیشان شد

چهار‌شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۱ بازدید
242میلیارد ریال جذب ایجاد زیرساخت ها در مجتمع میگوی گمیشان شد

مدیر کل شیلات استان گلستان با اشاره به جذب 242میلیارد ریال برای اجرای زیرساخت ها در مجتمع میگوی گمیشان، گفت: در ششمین سال بهره برداری این مجتمع یکهزار و 125تن میگو برداشت شد که نسبت به سال 94 رشد 57 درصدی داشت

سید جواد قدس علوی در جلسه شورای اداری شهرستان گمیشان که با حضور استاندار گلستان برگزار شد، اظهارداشت که با صرف مجموع این اعتبارات تمام زیرساخت های فاز 4 هزار هکتاری میگو آماده و کل این اراضی به بهره برداری خواهد رسید.
وی همچنین در خصوص فاز شش هزار هکتاری این مجتمع گفت که مطالعات اجرایی این فاز در نیمه اول سال آتی نهایی خواهد شد و پس از کسب مجوز های یکپارچه، زمینه واگذاری این اراضی برای سرمایه گذاران مهیا می شود.

مدیرکل شیلات گلستان ادامه داد که در خصوص میگو فقط به بحث تولید اکتفا نشده و بر روی تکمیل چرخه تولید میگو برنامه ریزی شده و با پیگیری شیلات و دامپزشکی بحث تولید بچه میگو در حال انجام بوده و در اردیبهشت 96 به بهره برداری خواهد رسید که با افتتاح آن بخش اعظمی از بچه میگو های لازم در مجتمع گمیشان در شهرستان تامین می شود.
وی در خصوص شهرک تخصصی شیلات در 5 کیلومتری شمال گمیش تپه نیز گفت: با تامین امکانات مورد نیز برای ساخت و ساز در این شهرک ،احداث واحد های فرآوری میگو در این مرکز آغاز خواهد شد که در حوزه ارزش افزوده میگو تاثیر دارد.
به گفته وی؛ فرصت ایجاد این واحدها در سایر شهرکهای صنعتی منطقه نیز منظور شده است.
وی به دیگر طرح های شیلات در حوزه اقتصاد مقاومتی اشاره کرد وافزود: ایجاد یک واحد پرورش ماهی در 'پن' (قفس) در خلیج گرگان، دو واحد پن در دریای خزر و نیز یک مکان برای پرورش ماهی در قفس به همراه یک مجتمع پرورش ماهیان خاویاری از جمله این طرح ها است.
شهرستان گمیشان با 67هزار نفر جمعیت در شمال غرب گلستان و در حاشیه دریای خزر واقع است.
سالانه بخشی از تولیدات مجتمع میگوی این شهرستان به خارج از کشور صادر می شود

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید