هدف گذاری تولید 200 تن ماهی در قفس در زنجان

یک‌شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۶ بازدید
هدف گذاری تولید 200 تن ماهی در قفس در زنجان

مدیر شیلات استان زنجان با بیان اینکه با انعقاد تفاهم نامه ای میان شرکت آب منطقه ای زنجان و شیلات استان زنجان 900 هکتار از راضی حاشیه رود خانه قزل اوزن برای پرورش ماهی مورد استفاده قرار میگیرد، گفت: با بسته شدن این تفاهم نامه زمینه اشتغال 200 نفر به صورت مستقیم فراهم می شود

با بیان اینکه بسته شدن تفاهم نامه ای میان شیلات استان زنجان و شرکت آب منطقه زنجان 900 هکتار از اراضی حاشیه رودخانه قزل اوزن در محدوده شهرستان های زنجان، طارم،خدابنده، ایجرود،ماهنشان برای پرورش ماهی مورد استفاده قرار خواهد گرفت، اظهار کرد: افرادی که به دنبال کار و اشتغال هستند می توانند با این تفاهم نامه ایجاد شده برای خود اشتغال ایجاد کنند.

محمود صیاد بورانی امروز

وی با اشاره به اینکه با بسته شدن این تفاهم نامه زمینه اشتغال 200 نفر به صورت مستقیم فراهم شده است، تصریح کرد: افراد دنبال کار می توانند به صورت قرار داد های یک ساله با عدد بسیار کمی آب مورد نیاز آبزی پروری را تحویل بگیرند و برای دریافت تسهیلات بانکی به بانک های عامل معرفی می شوند

مدیر شیلات استان زنجان با بیان اینکه با راه اندازی این طرح برای 200 نفر به صورت مستقیم اشتغال زایی می شود، افزود: این اشتغال زایی در صورتی محقق می شود که همه مسئولان و افرادی که در بحث استعلامات آبزی پروری هستند یک نگرش مثبت برای پاسخ گویی به استعلامات را داشته باشند.

بورانی خاطرنشان کرد: اگر در عمل از مردم و اشتغال زایی حمایت شود مردم دنبال اشتغال زایی خواهند رفت و خود این هم در رابطه با شعار سال جدید در مورد اقتصاد مقاومتی- تولید و اشتغال است.

وی با اشاره به اینکه آبزیان نسبت به خیلی از محصولات کشاورزی نیاز به آب کمتری دارند، تاکید کرد: ماهیان فقط از اکسیژن آب استفاده می کنند و آب مورد استفاده شده در آبزی پروری ها بعد از انجام مسائل زیست محیطی دوباره به منبع آب برگردانده می شود.

مدیر شیلات استان زنجان با بیان اینکه به دلیل بحران آب محصولاتی پیشنهاد شود که ارزش اقتصادی داشته باشند، گفت: آبزیان می توانند به جای محصولاتی که نیاز به آب بیشتری دارند جایگزین شوند.

بورانی به تولید ماهی خوراکی در قفس اشاره کرد و اظهار داشت: برای سال جدید تولید 200 تن ماهی در سد های استان زنجان پیش بینی شده است.

منبع : عصر زنجان

دیدگاه خود را بیان کنید