وجود ۳ مزرعه پرورش ماهی خاویاری در کرمان

یک‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۶۳ بازدید
وجود ۳ مزرعه پرورش ماهی خاویاری در کرمان

مدیرشیلات و آبزیان جهادکشاورزی شمال استان کرمان از وجود سه مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در این استان خبر داد.

رها ابوالقاسمی پیش از ظهر یکشنبه در نشست خبری با اشاره به اینکه با توجه به شرایط آب و هوایی، کرمان جز استان های کم بارش است، اظهار داشت: سیاست آبزی پروری در استان کرمان به صورت آبزی پروری خرد است.

وی افزود: ما در دو رویکرد اصلی برنامه های شیلات استان را برنامه ریزی می کنیم یکی در زمینه تولید آبزیان و دوم ترویج و فرهنگ سازی مصرف آبزیان در جامعه است.

ابوالقاسمی بیان کرد: در یک طرح پنج ساله تولید چهار هزار و ۸۰۰ تن را در دستور کار خود قرار داده ایم و درسال جاری تاکنون ۴۰۳ واحد پرورش ماهی اعم از استخرهای ذخیره آب کشاورزی، مزارع پرورش ماهی در سطح استان داریم که دو هزار و ۳۰۰ تن ماهی از این استخرها تولید شد.

وی گفت: ما در برنامه اقتصاد مقاومتی در سال جاری دو هزار و ۳۰ تن تولید ماهی در استان پیش بینی شده بود، اما دو هزار و ۳۰۰ تن برداشت داشتیم که حدود ۱۴درصد از برنامه جلوتر هستیم.

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان افزود: یکی از برنامه های که در دستور کار خود داریم استفاده از آبهای شور بخش کشاورزی برای پرورش ماهی است.

ابوالقاسمی با اشاره به اینکه استان کرمان در کشور رتبه اول تولید ماهی آرتیمیا را کسب کرده است، عنوان کرد: بزرگترین مزرعه پرورش آرتیمیا کشور در منطقه نوق رفسنجان قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه پرورش ماهیان خاویاری در استان کرمان یک کار جدیدی است که از سال گذشته شروع شده است، گفت: در استان کرمان سه مزرعه پرورش ماهیان خاویاری و دو استخر ذخیره آب کشاورزی که در آنها پرورش ماهیان خاویاری صورت می گیرد، وجود دارد.

ابوالقاسمی تصریح کرد: در مجموع شش هزار و ۵۰۰ ماهی خاویاری وارد استان کرده ایم زیرا تامین بچه ماهی خاویاری تحت نظر دولت است و حدود ۱۸ تن گوشت ماهی خاویاری قابل بهره برداری داخل استخرها پرورش ماهی داریم.

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان ادامه داد: بزرگترین مرکز پرورش ماهی خاویاری در استان کرمان با ظرفیت ۵۰ تن در منطقه ماهان در حال فعالیت و افزایش فاز توسعه است و ان شاءالله بنا داریم این کار در بقیه شهرهای استان انجام شود.

منبع : ذاکر

دیدگاه خود را بیان کنید