اعطای تندیس صادرکننده نمونه ملی به 3 واحد تولیدی استان بوشهر

دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۷۱ بازدید
اعطای تندیس صادرکننده نمونه ملی به 3 واحد تولیدی استان بوشهر

شرکت های تولیدی 'پارس آبزیان'، 'مه پروتئین' و پتروشیمی 'پردیس' مستقر در استان بوشهر به مناسبت روز ملی صادرات، تندیس صادر کننده ملی نمونه سال 1396 را به خود اختصاص دادند.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی بوشهر روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: سوابق فعالیت‌های صادراتی، تجارت بین المللی، میزان شرکت درنمایشگاه های بین المللی و کیفیت محصول از معیارهای انتخاب صادرکننده نمونه ملی به شمار می‌رود.
مهدی صفوی افزود: میزان درآمد ارزی، ارزش صادرات، گستردگی بازارهای هدف از دیگر شاخصه‌های انتخاب صادرکننده نمونه ملی است.
وی بیان کرد: شرکت تولیدی مه پروتئین در گروه کالایی آبزیان با میزان صادرات 21 میلیون و 329 هزارو 886 دلار در سال 1395 و با 27 درصد رشد صادراتی نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن به عنوان صادر کننده نمونه ملی معرفی شده است.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی بوشهر گفت: شرکت بازرگانی پارس آبزیان نیز که در زمینه صادرات آبزیان فعالیت دارد با 17 میلیون و 500 هزار دلار صادرات در سال 1395 و 59 درصد رشد صادراتی در مقایسه با مدت مشابه سال 1394 به عنوان صادر کننده نمونه معرفی شد.
صفوی یادآور شد: هم اکنون 42 واحد فرآوری آبزیان در استان بوشهر وجود دارد که از این شمار 30 واحد صادراتی است و در سال گذشته حدود 22 هزار تن انواع آبزی صادر کردند.
سید حسین حسینی محمدی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: شرکت پتروشیمی پردیس با فعالیت در صنایع پتروشیمی و با میزان صادارت 343 میلیون و 926 هزار دلار به عنوان صادرکنندگان ملی انتخاب شده است.
بیست و یکمین سالروز ملی صادرات روز گذشته با حضور مقام های دولتی و اقتصادی در سالن اجلاس سران تهران با شعار 'صادرات تکرار عزم ملی' برگزار شد.
در این مراسم با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در کنار بررسی آخرین تحولات صادرات کشور از 50 صادرکننده برتر ملی با اعطای تندیس صادرکننده نمونه تقدیر شد.

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید