‌متعادل شدن قیمت ماهی و میگو در هرمزگان

چهار‌شنبه ۶ تیر ۱۳۹۷  ۰ نظر   ۷۲ بازدید
‌متعادل شدن قیمت ماهی و میگو در هرمزگان

مدیرکل شیلات هرمزگان از اجرای طرح دریابست از ۱۵ شهریور به مدت ۱۵ روز در آب‌های هرمزگان خبر داد.

سید پرویز محبی با بیان اینکه این طرح از ۱۵ شهریور به مدت ۱۵ روز در آب‌های هرمزگان اجرا می‌شود، تصریح کرد: در این مدت فعالیت‌های صیادی به حالت تعلیق درمی‌آید.

مدیرکل شیلات هرمزگان افزود: طرح دریا بست برای بازسازی ذخایر، تخم‌ریزی آبزیان بارور، جلوگیری از صید غیرمجاز و آماده شدن صیادان برای صید میگو اجرا می‌شود.

محبی با اشاره به اینکه طرح دریابست برای نخستین بار پارسال با موفقیت در هرمزگان اجرا شد، اضافه کرد: در این مدت ماهی و میگوهای موردنیاز استان از ذخایر سردخانه‌های استان و همچنین از استان‌های بوشهر و سیستان و بلوچستان تأمین می‌شود.

وی در خصوص احتمال بالا رفتن قیمت‌های آبزیان در اجرای این طرح، افزود: با جلساتی که با تعاونی‌های صیادی گرفته می‌شود قیمت ماهی و میگو در استان متعادل می‌شود.

مدیرکل شیلات هرمزگان ادامه داد: فصل صید میگو در هرمزگان هرساله از اواسط مهر آغاز می‌شود و به مدت ۴۰روز ادامه دارد.

محبی با اشاره به اینکه در مدت اجرای این طرح به تخلف صیادان دارای مجوز، در کمیسیون رسیدگی به تخلفات صیادی و به تخلف صیادان غیرمجاز در محاکم قضایی رسیدگی می‌شود، اظهار کرد: حلوا سفید، شوریده، میش ماهی، کوسه‌ماهیان و میگو در لیست گونه‌هایی هستند که نیاز به بازسازی ذخایر دارند.

به گزارش ایسنا، استان هرمزگان با داشتن بیش از ۲۹ هزار صیاد، ۲۲ بندر صیادی و صید سالانه بیش از ۲۴۰ هزار تن آبزی رتبه نخست صید ساحلی در کشور را دارد

منبع : ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید