ارسال نخستین محموله گوشت ماهیان خاویاری از مازندران به روسیه

پنج‌شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۶۰ بازدید
ارسال نخستین محموله گوشت ماهیان خاویاری از مازندران به روسیه

مدیر کل شیلات مازندران از صادرات نخستین محموله گوشت ماهیان خاویاری پرورشی این استان به روسیه خبر داد

حسینعلی رستمی با بیان اینکه این محموله شامل 18 تن گوشت ماهیان خاویاری پرورشی منجمد با همکاری شرکت پاک ثمر میرود بابلسر از مرز زمینی آستارا به کشور روسیه صادر شده است، ارزش اقتصادی آن را 127 هزار دلار اعلام کرد و گفت: شرکت پاک ثمر میرود یکی از شرکت های فعال در فرآوری محصولات شیلاتی و دارای کد EC ( صادرات به کشورهای اروپایی و روسیه) است.

مدیر کل شیلات مازندران با اشاره به اینکه این استان به عنوان قطب تولید ماهیان خاویاری کشور دارای 15 مزرعه فعال با ظرفیت تولید 2500 تن گوشت و 32 تن خاویار پرورشی است افزود: پارسال 1500 تن گوشت و 1500 کیلوگرم خاویار تولید و به بازار مصرف عرضه و پیش بینی می شود امسال 10 درصد افزایش داشته باشد.
حسینعلی رستمی با اشاره به احداث 12 مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در مازندران گفت: مازندران دارای مقام نخست تولید گوشت و خاویار پرورشی در کشور بوده و بزرگترین مزرعه پرورش ماهی خاویاری خاورمیانه در شهرستان جویبار در حال بهره برداری است.
گفتنی است؛ تنها مرکز تکثیر ماهیان خاویاری بخش خصوصی در مازندران مستقر بوده و پایانه صادرات ماهیان خاویاری و سایر آبزیان در چپکرود شهرستان جویبار در حال احداث است که می تواند نقش موثری در رونق صادرات و ارزش افزوده محصولات شیلاتی داشته باشد.

منبع : صدا و سیما

دیدگاه خود را بیان کنید