درمان 100 مورد بیماری‌ آبزیان در گیلان

دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۷  ۰ نظر   ۶۶ بازدید
درمان 100 مورد بیماری‌ آبزیان در گیلان

مدیرکل دامپزشکی گیلان گفت: در سال گذشته تعداد 350 مورد بازدید از مراکز پرورش و تکثیر ماهیان سردابی،گرمابی، زینتی و دریایی استان انجام شده است.

سهراب عاقبتی گفت: در این بازدیدهای دوره ای که با هدف نظارت و کنترل بهداشتی مراکز پرورش آبزیان موجود در استان انجام گرفت 7500 قطعه لارو، بچه ماهی و ماهیان درحال رشد جهت انجام طرح‌های پایش و مراقبت و نیز بررسی مشکلات احتمالی موجود در این مراکز اخذ شد.

عاقبتی خاطر نشان کرد: هم‌چنین 3205 مورد آزمایشات ویروسی، باکتریایی، انگلی و قارچی روی این نمونه‌ها انجام شده است.

وی تصریح کرد: بیش از 100 مورد درمان بیماری‌های مختلف ماهیان در اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان این اداره‌کل انجام شد.

مدیرکل دامپزشکی گیلان گفت: در سالی که گذشت تعداد 45 هزار و 838 مورد بازدید از مراکز عرضه فرآورده خام دامی صورت گرفت و طی آن 52 هزار و 278 کیلوگرم فرآورده ضبط و معدوم‌سازی شد.

عاقبتی افزود: کارشناسان و بازرسان دامپزشکی با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط تعداد 363 مورد تخلف را ثبت و به مراجع قضایی ارجاع دادند.

مدیرکل دامپزشکی گیلان هدف از نظارت‌های بهداشتی مستمر را ارتقاء سطح بهداشت و ایجاد امنیت غذایی برشمرد و افزود: سامانه اطلاع‌رسانی و پاسخگویی دامپزشکی 1512 در شهرستان‌های استان آماده رسیدگی به گزارش‌های تخلفات بهداشتی در حوزه دامپزشکی است

منبع : ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید