هفتمین نمایشگاه دام، طیور و آبزیان در قم برگزار می‌شود

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۸۴ بازدید

رئیس سازمان صنعت، ‌معدن و تجارت استان قم از برگزاری هفتمین نمایشگاه دام،‌ طیور و آبزیان در روزهای 22 تا 25 آذر ماه در محل نمایشگاه‌های دائمی استان قم خبر داد

خبرگزاری فارس از قم، یونس عالی‌پور ظهر امروز در جمع خبرنگاران در سخنانی اظهار کرد: قم از ظرفیت بسیاری در زمینه تجارت برخوردار است و به همین دلیل در تلاش هستیم تا صنعت نمایشگاهی را در قم گسترش دهیم.
وی با بیان اینکه نمایشگاه دائمی کنونی پاسخگوی نیازهای نمایشگاهی نیست، افزود: با همکاری شرکت‌های مختلف احداث نمایشگاه را به پایان خواهد رسید تا بتوان از ظرفیت نمایشگاهی قم بهره‌برداری لازم صورت گیرد.
رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان قم تصریح کرد: در تقویم نمایشگاهی امسال برنامه برگزاری 50 نمایشگاه‌ گوناگون تدوین شده که از این تعداد تاکنون 32 نمایشگاه به صورت با موفقیت برگزار شده است.
وی با اشاره به برگزاری برخی نمایشگاه‌ها برای نخستین‌ بار در سطح استان قم گفت: نمایشگاه سنگ‌های قیمتی از جمله نمایشگاه‌هایی بود که گام‌های اولیه را برای حضور در جمع نمایشگاه‌های قم داشت.
عالی‌پور ادامه داد: با معرفی کردن توانمندی‌های قم به سراسر کشور، ‌می‌توان در این زمینه سرمایه‌گذاری‌های مطلوبی داشته باشیم.
وی اضافه کرد: همانگونه که سوهان قم به عنوان یکی از توانمندی‌های قم در تمام کشور شهرت دارد، تلاش می‌کنیم تولید سنگ‌های قیمتی قم را نیز به کشور معرفی کنیم.
رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان قم در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری هفتمین نمایشگاه دام، طیور و آبزیان در روزهای 22 تا 25 در محل نمایشگاه‌های دائمی قم خبر داد و افزود: این نمایشگاه دارای 40 غرفه با حضور صنعتگران قمی و دیگر استان‌های کشور با هدف تقویت مصرف گوشت سفید و کاهش مصرف گوشت قرمز در سفره‌های مردم برگزار می‌شود.
وی افزود: 30 غرفه از نمایشگاه دام، طیور و آبزیان استان قم به صنعتگران و تولیدکنندگان خارج استانی و 10 غرفه به تولیدکنندگان و صنعتگران داخلی اختصاص دارد.
عالی‌پور بیان کرد: سه کارخانه که به تازگی تاسیس شده‌ و در زمینه تولید خوراک دام فعالیت می‌کنند در میان غرفه‌های داخلی حضور دارند.
وی تصریح کرد: در هفتمین نمایشگاه دام، طیور و آبزیان استان قم دستگاه‌هایی چون سازمان جهاد و کشاورزی، دامپزشکی و اتحادیه دامداران و مرغداران حضور فعال دارند.

*‌
آموزش نحوه طبخ شیلات و طیور در هفتمین نمایشگاه دام، طیور و آبزیان
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم از برگزاری کارگاه‌های آموزشی در حاشیه نمایشگاه خبر داد و بیان کرد: کارگاه آموزشی طبخ شیلات و آبزیان و کارگاه طبخ طیور زیر نظر اتحادیه‌ها با دعوت از اساتید مجرب از تهران در جایگاه‌های معین شده برگزار می‌شود.
وی از جمله ویژگی‌های هفتمین نمایشگاه دام، ‌طیور و آبزیان را افزایش 30 در صدی فضای نمایشگاه ذکر کرد‌

دیدگاه خود را بیان کنید