برگزاری 27 دوره آموزش طبخ آبزیان در گلستان

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۵۶ بازدید

مدیر کل شیلات گلستان : با مشارکت مرکز بهداشت استان، 27 دوره کلاس آموزش طبخ آبزیان در ماه گذشته برگزار شد

خبرنگار مهر، علی اکبر پاسندی صبح دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: میانگین شرکت کنندگان در هر دوره 40 نفر بوده است و شرکت کنندگان از اقشار مختلف مردم استان بوده اند.

وی عنوان کرد: از آنجاییکه این دوره ها با استقبال بسیار چشم گیر و قابل توجه مردم قرار گرفته است شیلات استان، در کنار هر مدرس کارشناس شیلاتی و تغذیه قرار داده تا مردم را با نحوه صیحیح انتخاب ماهی و آبزیان سالم و مقدار کالر ی و فواید هر غذا آشنا کنند.

مدیر کل شیلات استان گلستان هدف از برگزاری چنین دوره هایی را ترویج فرهنگ آبزیان بخصوص ماهی و افزایش سرانه مصرف آن را در سبد غذایی خانواده ها اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه در پی زندگی مدرن امروز مردم خیلی بیشتر در معرض استرس ها و بیماری های قلبی و سرطان ها قرار دارند اعلام کرد: امگا 3 موجود در گوشت ماهی یکی از عوامل مهم کاهش کلسترول بد خون و افزایش کلسترول خوب خون است که بدن را در برابر این بیماری ها محافظت می کند.

پاسندی عنوان کرد: پروتئین موجود در گوشت ماهی برای تمام گروه های سنی و تمام افراد بسیار مفید است و یکی از منابع تامین آهن خون و کلسیم است.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه ماهی از ارزش غذایی بسیار بالایی برخوردار است لذا شیلات استان تمام تلاش خود را در بالا بردن سرانه مصرف آبزیان در سبد غذایی خانواده ها می کند.

پاسندی اظهار امیدواری کرد تا با برگزاری چنین برنامه هایی مردم جامعه گرایش بیشتری به مصرف ماهی در سفره غذایی خود نشان دهند

دیدگاه خود را بیان کنید