تولید میگو در گلستان 90 درصد افزایش می‎یابد

شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۸ بازدید
تولید میگو در گلستان 90 درصد افزایش می‎یابد

مدیرکل شیلات گلستان پیش‎بینی کرد تولید میگو در سایت 4 هزار هکتاری استان در مقایسه با سال گذشته 90 درصد افزایش داشته باشد

سیدجواد قدس‎علوی در ششمین جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی استان گلستان اظهار کرد: فاز 6 هزار هکتاری برای پرورش میگو آماده واگذاری است و مشاور در حال مطالعات اجرایی آن است که در نیمه دوم امسال به ما تحویل می‎دهند.

وی تصریح کرد: اگر سپاه نینوا استان گلستان سرمایه‎گذار سایت 6 هزار هکتاری میگو باشد این آمادگی از شیلات گلستان وجود دارد، ما تلاش داریم این پروژه به سرمایه‎گذار بومی داده شود


* اعلام آمادگی شیلات برای واگذاری سایت 6 هزار هکتاری به سپاه نینوا

مدیرکل شیلات گلستان با اشاره به اینکه زمین قابل واگذاری در سایت 4 هزار هکتاری وجود ندارد، افزود: پروژه 6 هزار هکتاری به طور کامل از صفر تا صد آن در اختیار سرمایه‎گذار قرار می‎گیرد.

قدس‌علوی ظرفیت سپاه نینوای استان را در انجام سرمایه‎گذاری برای سایت 6 هزار هکتاری میگو موثر خواند و در این راستا اعلام آمادگی کرد.

وی پیش‎بینی کرد تولید میگو در سایت 4 هزار هکتاری استان در مقایسه با سال گذشته 90 درصد افزایش داشته باشد.

* انتقاد بسیج سازندگی از بن‎بست اجرای طرح در سایت 4 هزار هکتاری

مسئول بسیج سازندگی سپاه نینوا گلستان با اشاره به اینکه مستندات و طرح سرمایه‎گذاری برای سایت 4 هزار هکتاری در اختیار سپاه قرار داده شده است، گفت: بیش از یک سال کار مطالعاتی در این زمینه انجام شده است.

حسن ملک‎حسینی از ایجاد بن بست اجرای طرح در سایت 4 هزار هکتاری توسط سپاه انتقاد و ابراز گله‎مندی کرد و افزود: اعتبارات لازم برای اجرای این طرح از تهران جذب شده است.

* سپاه در بخش زیرساخت و بخش خصوصی در بخش تولید ورود کند

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان گلستان نیز در این جلسه به روحیه انقلابی و انجام کارهای جهادی بسیج سازندگی اشاره کرد و گفت: بسیج سازندگی با توجه به باورها و روحیه انقلابی می‎تواند اعتبارات خود را در ایجاد زیرساخت‎ها هزینه کند.

داود طبرسا بیان کرد: تولید به بخش خصوصی سپرده شود چراکه توان بخش خصوصی در این زمینه قابل رقابت با بسیج سازندگی نیست

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید