اولویت پرورش ماهی در قفس باید صادرات محور باشد

استاندار مازندران گفت : طرح پرورش ماهی در قفس یکی از نیازهای ضروری زمان حاضر بوده که همه راهبردهای این بخش باید با هدف صادرات به انجام برسد.

استاندار مازندران گفت : طرح پرورش ماهی در قفس یکی از نیازهای ضروری زمان حاضر بوده که همه راهبردهای این بخش باید با هدف صادرات به انجام برسد.

سه‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳  ۰ نظر   ۲۶ بازدید
اولویت پرورش ماهی در قفس باید صادرات محور باشد

استاندار مازندران گفت : طرح پرورش ماهی در قفس یکی از نیازهای ضروری زمان حاضر بوده که همه راهبردهای این بخش باید با هدف صادرات به انجام برسد.

یوسف نوری روز سه شنبه در حاشیه بازدید از طرح پرورش ماهی در قفس در نوشهر افزود : برنامه ریزی صادراتی در طرح پرورش ماهی در قفس باید با مشارکت مردم در اولویت امور قرار گیرد که بررسی های انجام شده نشان می دهد که تاکنون در این بخش رشد خوبی داشته ایم.

وی اظهارداشت : به نظر می آید ماهیگیران بومی منطقه می تواند این طرح را توسعه بدهند و چشم انداز آنان صادرات باشد ضمن این که نیازهای داخلی را تامین می کنند به صادرات بیندیشند.

وی خاطرنشان کرد : در بازدید امروز از نزدیک با نیازها و چالشها این بخش مطلع شدیم و با توجه به رشدی که تا امروز در این مجموعه حاصل شده در ادامه بتوانیم با برنامه ریزهای علمی با آن هدف حداقل ۱۰۰ قفس پرورش ماهیان دست یابیم تا آمار تولیدات سالانه افزایش یابد.

نوری یادآور شد : با ادامه این روند و به تدریج باید پرورش ماهیان در رودخانه های مازندران را به سمت پرورش ماهی در قفس در دریا سوق داد چرا که هم بازدهی بهتر یدارد و هم به لحاظ خوراک کیفی خواهد بود.

مقام عالی دولت در مازندران یادآور شد : در این پیوند باید دوستدار محیط زیست باشیم و هر طرح مجوز و پیوست زیست محیطی داشته باشد که الزامی است و هر چیزی را منطقی و علمی ببینیم.

شیلات مازندران همسو با سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب مبنی بر تقویت و تولیدات محصولات اقتصاد دریا محور و اشتغالزایی، گام های جدی را برای توسعه پرورش ماهی در قفس های دریایی برداشته است.

نمونه بارز توجه به اقتصاد دریایی مازندران طرح پرورش ماهی در قفس در عمق ۵۰ متری دریای خزر است، اگرچه سابقه اجرای این طرح به حدود یک دهه ای بر می گردد اما بنا به دلایلی از جمله بی برنامگی و کم توجهی مسوولان و دستگاههای اجرایی در بهره وری از ظرفیت های این دریا در حوزه اقتصادی استان کمتر توجه شد، ظرفیتی که به عنوان یکی از محورها و فعالیت ها برای دست یابی به برنامه رشد ابلاغی ۷.۸ درصدی در قالب طرح اقتصاد مقاومتی مورد حمایت دولت سیزدهم قرار گرفت.

دریای مازندران در تامین بخشی از پروتئین‌ مورد نیاز جامعه، اشتغال و درآمدزایی نقش مهمی دارد و دراین راستا ماشاهد استقبال و حرکت خوب سرمایه گذاران دراستان هستیم به طوری که امروز شمار زیادی از قفس های دریایی ماهی دارشده و این حوزه در مدار پرورش و تولید آبزیان قرار گرفتند.

بررسی آماری حوزه فعالیت شیلاتی مازندران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون نشان می دهد که علاوه بر گسترش طرح پرورش ماهی در قفس دریای خزر به پرورش و تولید خاویار و گوشت ماهیان خاویاری، توسعه بازار و صادرات آبزیان و حل مشکلات ۱۱۳تشکل صید و صیادی کلیکاگیران و ماهیان استخوانی نیز توجه شده است.

شیلات مازندران همسو با تحقق دو مقوله رهبر معظم انقلاب مبنی بر تولید و اشتغال در اقتصاد دریایی زمینه و پیش بینی ۴۰ قفس دریایی جدید را تا سال گذشته فراهم کرده است.

سال گذشته حدود ۴۶۵ تن ماهی در قفس های دریایی به ارزش اقتصادی ۸۱۰ میلیارد ریال تولید و به بازار عرضه شده است.

منبع: ایرنا

همکاران و علاقه مندان محترم شیلاتی میتوانند اخبار و گزارشات ویرایش و تنظیم شده و همچنین تصاویر یا ویدئوهای مرتبط با صنعت شیلات همراه با توضیحات آنها را ارسال فرمایند تا بنام خودشان در صفحه اخبار شیلاتی همکاران درج گردد.

ارسال اخبار و گزارشات شیلاتی -------------- ارسال تصویر یا ویدئو شیلاتی

دیدگاه خود را بیان کنید